Головна
Інформація для учнів, вчителів і батьків
- Деталі
-
Категорія: Uncategorised
-
Перегляди: 208
Як критично оцінювати інформацію в Ітернеті
Докладніше у матеріалі освітнього проєкту #stop_sexтинг
У сучасні часи діти та підлітки отримують багато інформації в соціальних мережах. Часто - від лідерів думок, блогерів чи друзів.
І для того, щоб бути впевненими у тих матеріалах, які отримує дитина, команда #stop_sexтинг рекомендує проговорити з нею основні питання, які можна собі задати, коли ми бачимо певну інформацію:
1- Чи є посилання на офіційні джерела? Чи це суб’єктивна думка конкретної людини?
До офіційних джерел у час війни ми відносимо: Офіс Президента України, Генеральний штаб ЗСУ, Кабінет Міністрів України, Міністерство оборони України, Міністерство внутрішніх справ, Національна поліція України, ДСНС, Сухопутні війська ЗСУ, Військово-морські сили ЗСУ, Територіальна оборона ЗСУ, Центр стратегічних комунікацій та інформаційно безпеки.
Думка конкретної людини часто виражається словами “На мою думку”, “Мені здається”, “Я впевнений/впевнена”, “Я знаю, що..”, “Я думаю, що..”
2- Чи є емоційне забарвлення повідомлення? Чи в ньому лише факти?
Факти - це конкретні цифри, статистика, графіки, назва певних міст, вулиць, імена реальних людей
3- Чи ця інформація на користь нам?
Висвітлення загальних подій в країні та окремо в кожному місті - це те, що дозволяє розуміти повну картину та певним чином контролювати перебіг подій, наприклад, для вибору більш безпечного місця
4- Як це впливає на мене?
Негативно емоційно забарвлена інформація часто викликає занепокоєння, посилює тривогу та відчай. Доволі часто цей шлях обирають дезінформатори для того, щоб посіяти відчуття зневіри
І пам’ятайте (та наголосіть на цьому дітям), що повідомлення зі словами “Дуже терміново!”, “Це правдива інформація, передайте далі” - найчастіше є неправдивими.
Тож, перевіряємо інформацію та ділимось лише офіційними фактами! Все буде Україна??